onsdag 16 november 2016

Jenny Almsenius - Visa av idag




Jenny Almsenius - Hjärtat slår mot asfalten
Jag skulle kunna göra en såndär vanlig recension av detta album. Berätta kort om Jennys uppväxt i Varberg, tiden på Nordiska Visskolan, hennes musikaliska influenser med mera. Slutligen skulle jag skriva några ord i stil med "Lovande ung artist som gör stort intryck".

Allt det där är helt sant, samtidigt avslöjar det ingenting om vad jag verkligen känner för denna platta. Detta är musik som får mig att orka ekorrhjulet och gå ut till ännu en gråmulen dag. Den väcker så mycket känslor och ger energi. Kanske är det hennes röst, texterna, närvaron eller kemin. Vad vet jag? En sak är ändå helt säker; Jag njuter med båda hjärta och hjärna. Flera låtar är hits i min värld. "Hjärtat slår mot asfalten" och "Långsamt och snabbt" är sånger om den flyktiga kärleken "Tranelyckan" handlar om barndomsminnen och "Mamma" beskriver orden som förhoppningsvis lugnar den som alltid stått oss nära. Tack Jenny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar