söndag 14 september 2014

Noah Gundersen - Ledges

 
Noah Gundersen gör musik som befinner någonstans i detta amerikanska hav av indiefolk och altcountry som ibland hotar att dränka mig. Hans skiva klarar dock av att flyta upp till ytan och gripa tag. Medan mycket annat i denna genre låter bra, men känns för lite, så väcker Gundersen starka känslor. Med en gråtmild röst, gnyende fiol och gripande texter får han mig att stänga av diskmaskinen, sätta mig i soffan och verkligen ta in musiken. Lyssna på "Seperator" så förstår du vad jag menar. Andra bra spår är titellåten och den inledande acapella sången "Poor man's son". Några svaga spår hittar jag inte, skivan har en sensationellt hög lägsta nivå.
Ps: Numera är han är allt några år äldre än på omslagsbilden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar