onsdag 26 december 2012

2012 års bästa album - Den slutgiltiga listan

Jaha, så var den klar. Listan på de  album som jag tycker är de bästa 2012. Jag hade tänkt ha bara 23, men 2012 har varit ett fantastiskt musikår, det har gjorts så mycket bra musik. Därför utökar jag idag listan till 30 album. Vill du veta vem som blev etta? Klicka här
JAG SKULLE BLI JÄTTEGLAD OM NÅGRA KOMMENTERA HÄR PÅ BLOGGEN!
 
1. ?

2. Passenger– All the little lights

3. Tomas Andersson Wij – Romantiken

4. Badly Drawn Boy- Being Flynn

5. Bra Agas - Fuerte

6. Luka Bloom - This new morning

7. David Myhr – Soundshine

8. Barr - Atlantic Ocean Blues

9. Throwback Suburbia – Shot glass souvenir

10. The Albion band – The vice of people

11. AntjeDuvekot- New Siberia

12. Leonard Cohen – Old Ideas

13. DonRoss - Upright & locked position

14. Michael Kiwanuka - Home again

15. Great lake swimmers – New wild everywhere

16. First aid Kit – The lions roar

17. Good old war – Come back as rain

18. Daniel Lemma – Telescope

19. Mando Diao - Infruset

20. Stockholm Lissboa project - Aurora

21. Bill Fay - Life is people

22. Annbjörg lien - Khoom Loy

23. Joel Rafael - America come home

24 Peter LeMarc - Svag doft av skymmning

25 James Yorkston - I was a cat from a book

26 The tallest man on earth – There’s no leaving now

27 Katleen Edwards – Voyageur

28 The primitives -Echoes and rhymes

29 Bo Kaspers orkester - Du borde tycka om mig

30 Frida Hyvönen - To the soul

MER INFO OM NÄSTAN ALLA ALBUM FINNS HÄR

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar