måndag 29 oktober 2012

Peter LeMarc - Svag doft av skymmning



Peter LeMarc är sedan länge en av Sveriges bäst säljande artister. I drygt 20 år har han gjort text och musik som berört väldigt många människor. Framförallt är det texterna som folk kunnat känna igen sig i. Det har ofta varit personliga rader om vardagens drömmar och besvikelser. Så är de också på denna platta. Temat är sorg och förlust. Musikaliskt brygger han samma brygd som tidigare; två delar singer/songwriter tradition och en del soul.
Det är verkligen inget nytt under solen, men vad gör det när det är så bra.
För mig är Peters skivor som brev från en god vän. Jag lyssnar, känner och drömmer. Tänker att det kunde lika gärna vara jag. Hans musik blir som en oas av riktiga tårar och äkta skratt i en tid då de mesta känns syntetiskt och på låtsas. Min favoritlåt just nu: Gråta som en karl

Lyssna här

Jag har skrivit om Peter även här.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar