fredag 2 december 2011

2011 års bästa album Nr 3


Sara Thuresson – jag säger nu
Jag hade egentligen bestämt mig för att den här skivan inte skulle få plats bland 2011 års bästa album, men det var något som gjorde att jag gav den en ny chans och nu har den vuxit ut till en stor favorit. Kanske var det det pretentiösa texterna som fick mig att lyssna igen. I tider där ytligheten är som en drog, känns det skönt med någon som vågar allvaret. Hur låter då musiken? Vispop på piano, har någon sagt. Väldigt bra sådån, skulle jag vilja tillägga. Ofta tassar musiken fram, men rätt som det är blir det taktbyten och musikaliska krumsprång. Plattans bästa spår är ”Finns du”, där Sara sjunger duett med Emil Jensen.


Lyssna här

2 kommentarer:

  1. Intressant och originell lista. Blir kul att se vad som hamnar överst. Antar att du har koll på den nya med Among The Oak & Ash, "Devil Ship". Om inte annat så rekommenderas den varmt. /Virgil Caine

    SvaraRadera
  2. kul att Virgil Caine syns här/ drake

    SvaraRadera